onsdag 6. mai 2009

Sterke påstander



Dette var sterk kost for oss. Under en spasertur i hovedstaden forleden ble Fra kontorfronten oppmerksomme på en slags stille protest. Her blir vi altså beskyldt for det ene og det andre. Kveler, lammer og sluker... Du verden. Dette er mer hardhendt saksbehandling enn vi sysler med til vanlig. En slik kreativ manifestasjon av mistillit er forsåvidt nytt for oss. Bør dette sees i sammenheng med replikk mottatt fra ung mann på bar (se tidligere post)? Er det våren som fremkaller dette behovet for protest? Hvor skal dette ende?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Som et trøstens ord må jeg fortelle at mitt møte med en byråkrat fra NAV ifm en sykemelding for en tid tilbake opplevdes som alt annet enn kvelende eller lammende, men derimot som positivt. Vedkommende forholdt seg til sine rammer og hjalp meg med en løsning som var bra både for meg, musearmen, arbeidsgiveren og ferien min.

Fra kontorfronten sa...

Det var oppløftende nyheter for oss.